رفع بوی بد و جرم گیری ماشین لباسشویی

رفع بوی بد ماشین لباسشویی از سری مواردی است که توجه به آن در هنگام استفاده طولانی مدت از ماشین لباسشویی ضرورت دارد. استشمام بوی بد از ماشین لباسشویی اتفاق ناخوشایندی بوده و افراد را نسبت به تهیه بوگیر ماشین لباسشویی ترغیب می‌کند.

بوی بد ماشین لباسشویی از آن چیزهایی‌ست که دیر یا زود بالاخره سراغ ماشین لباسشویی می‌آید. و هیچ بعید نیست که همین حالا،‌ شما یکی از کسانی باشید که گرفتار این دردسر مشمئز کننده هستند. پس اگر وقتی درب ماشین را باز می‌کنید سیستم بویایی‌تان از درون فلج می‌شود، یا اگر شما هم پس از یک ساعت چرخش و مصرف برق انتظار دارید با باز کردن درب ماشین لباسشویی با رایحه‌ای دلنواز مواجه شوید، اما ناگهان بوی بد ماشین لباسشویی ریه‌اتان را می‌سوزاند، یا اگر شما از آن دسته افرادی هستید که کمتر ماشین لباسشویی خود را روشن می کنید، اما با این وجود همیشه برای رفع بوی فاضلاب ماشین لباسشویی از آشپزخانه تلاش می‌کنید.

چرا ماشین لباسشویی بوی بد گرفته؟

بوی نامطبوع ماشین لباسشویی چندین عوامل دارد

  • به موقع خارج نکردن لباس‌های شسته شده و ماندن طولانی مدت لباس‌ها مرطوب داخل محفظه لباسشویی مکان مناسبی برای تولید و رشد قارچ‌ها و باکتری‌ها می‌شود (حتما توجه داشته باشید تا جای ممکن بعد از شستشوی لباس‌ها فورا آنها را خارج کنید و روی بند رخت آویزان کنید)
  • ماندن آب و خشک نکردن شیارهای لاستیک دور درب ماشین لباسشویی بعد اتمام کار لباسشویی (حدالمقدور بعد از اتمام کار لباسشویی و خارج کردن آنها لابلای لاستک درب لباسشویی را با یک پارچه خشک کنید)

جرم گیری لباسشویی با جرم گیر

  • سریع بستن درب ماشین لباسشویی بعد از اتمام کار لباسشویی (توجه کنید بعد از تمام شدن کار لباسشویی حتما چند ساعت درب ماشین لباسشویی را نیمه باز بگذارید تا بخار و رطوبت خارج شود)
  • عدم تمیز کردن جا پودر  (هر ۶ ماه یک بار جاپودری را بیرون بکشید و کامل بشورید)
  • عدم سرویس مسیر تخلیه و فیلتر ماشین لباسشویی (باید بعد از هر ۱۰ شستشوی ماشین لباسشویی یک بار درب فیلتر تخلیه که در جلو پایین دستگاه وجود دارد را باز کرده و کاملا تمیز کنید)

جرم گیری لباسشویی با جرم گیر طبیعی

  • عدم سرویس دوره‌ای یک سال یک بار توسط تعمیرکار لباسشویی (این سرویس باید توسط تعمیر کار لباسشویی انجام شود چون مجاری در لباسشویی هست و شما نمی‌توانید به آن دسترسی داشته باشید.

منبع بوی ماشین لباسشویی فاظلاب است

تکنسین های تیم پشتیبان سرویس گاهی اوقات برای سرویس و رفع بوی نامطبوع ماشین لباسشویی به منزل مشتری مراجعه کرده اند و منبع بد از فاضلاب و مسیر تخلیه منزل بوده گاهی اوقات به خاطر نداشتن سیفون در مسیر فاضلاب بوی منزجر کننده ای از شلنگ تخلیه وارد لباسشویی می شده است پس حتما مسیر فاظلا را چک کنید.

حال که متوجه شدیم ماشین لباسشویی ما چگونه بوی بد و آزار دهنده گرفته دیگر باید مواظب باشیم که این اشتباهات را انجام ندهیم.

چگونه بوی بد ماشین لباسشویی را رفع کنیم؟

نحوه استفاده از جرم گیر ماشین لباسشویی

تنها راه برای خلاص شدن از بوی بد ماشین لباسشویی استفاده از محلول جرم‌گیر است که می‌توان آن را از فروشگاه‌ها تهیه کنید و داخل ماشین لباسشویی بریزید و با استفاده از برنامه کتان و بالاترین درجه آب ۹۰ درجه بگذارید کامل یک بار خالی فقط با همان محلول کار کند.

جرم گیری ماشین لباسشویی

برای جرم گیری ماشین لباسشویی همچنین می‌توانید از محلول ترکیبی دست‌ساز خود یعنی ۲ پیمانه سرکه سفید با نیم پیمانه جوش شیرین استفاده کنید.

جرم گیری دیگ لباسشویی

به این صورت که ۲ پیمانه سرکه سفید و نیم پیمانه جوش شیرین داخل دیگ ماشین لباسشویی بریزید و تنظیمات برنامه را روی بالاترین درجه آب قرار دهید و بگذارید برنامه تا آخر کار خود را انجام دهد.

دلایل استشمام بوی بد لباسشویی

یکی از کابردی ترین اقدامات برای رفع بوی بد ماشین لباسشویی در کنار استفاده از بوگیر ماشین لباسشویی شناخت دلایل ایجاد بوی بد در این وسیله است. از این رو اصلی ترین موارد ایجاد کننده بوی بد در ماشین لباسشویی را به شرح ذیل معرفی می‌کنیم.

  • باقی ماندن لباس‌ها داخل آبکش برای چندین ساعت پس از شستشو و در حالت نم دار
  • بستن درب لباسشویی بلافاصله بعد از اتمام کار و جلوگیری از جریان هوا و خشک شدن محیط شستشو
  • خشک نکردن لاستیک دور درب بعد از اتمام شستشو و فراهم کردن شرایط برای رشد باکتری‌ها و کپک در این محیط
  • عدم سرویس لباسشویی و عدم جرم‌گیری در فواصل کوتاه
  • عدم تمیز کردن مسیر خروجی (فیلتر، پمپ تخلیه و شیلنگ) و عدم تمیز کردن جاپودری

با رعایت موارد بیان شده در این بخش و همین طور امتحان کردن ترفند‌های ارائه شده برای رفع بوی بد ماشین لباسشویی یک بار برای همیشه با این مشکل خداحافظی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا